کد خبر: ۷۴۸۸۹
۲۴۵۲ بازدید
۴۳ دیدگاه (۴۲ تایید شده)

تحول اقتصادی میانه با ساخت کریدور بندر انزلی - میانه - میاندوآب

۱۳۹۶/۵/۱۳
۱۱:۲۱

با سلام.

شهرستان میانه ثروتهای عظیمی دارد مانند معادن ،ابهای سطحی ،نیروی انسانی تحصیلکرده ،تنوع اب و هوایی،اثار تاریخی متعدد،و مهمترین ، موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیک ویژه .که میتواند محل تولید ثروت های عظیم باشند. 

متاسفانه ما میانه ای ها در تعریف و نوع بهره برداری و استفاده از این ثروتهای خود بسیار ناتوان بوده ایم وقتی  و متاسفانه حاصل ان فقر ،مهاجرت و امار بالای بیکاری میباشد که  مشاهده میکنیم و این با ثروتهای عظیم شهرستان میانه تناقض جدی دارد که. نتیجه عدم بهره برداری مناسب میباشد. و سوء مدیریت میباشد.

متاسفانه طی این سالها ساخت کریدور فومن خلخال میانه میاندواب به فراموشی سپرده شده است.

اگر به بررسی این کریدور بپردازیم از دیدگاه ساده فقط بحث گردشگری مطرح است .اما بنده میتوانم ثابت کنم این کریدور کارکردهای فراتری دارد که غفلت شده است و این کریدور در صورت تعریف مناسب کارکرد ترانزیتی بین المللی

در تعریف کریدور های ترانزیتی باید به اصل نیاز و دلیل ان رجوع کرد. این هوشمندی هرکشور و منطقه ای هست که براساس ان پیش بینی های لازم را بکند تا بتواند از موقعیت ها بهره لازم ببرد. و حتی به خلق ایجاد موقعیت با توجه به داشته های خود و براساس میاز دیگران برنامه ریزی کند.

میدانیم کشورهای عربی بخاطر ظرفیت پایین کشاورزی  خود نیاز مبرم تامین مواد غذایی از خارج دارند مخصوصا کشورعراق که با افزایش تولید نفت در این سالها با افزایش درامد روبرو هست  و واردات مواد غذایی  افزایش روبرو بوده و از ان ور کشورهای اسیای میانه و قزاقستان روسیه هم از صادرکنندگان عمده کشاورزی و مواد غذایی میباشند.

اهمیت پیگیری تکمیل کریدور بندرانزلی خلخال میانه میاندواب در اینجاست.که بنده چند مزیت عمده این کریدور میگویم. با این توضیح که ارتباط جاده ای با بندر دریایی خود مهمترین راه ترانزیت هست متاسفانه ما میانه ای ها غفلت کردیم.چراکه 90 درصد حمل کالا ها درجهان ترانزیت دریایی هستند و ارتباط با بندر دریایی موجب شکوفایی اقتصاد هر منطقه میشود و ارتباط جاده ای با بندر دریایی خود یک مزیت اقتصادی برای هر منطقه هست که انرا در موقعیت ممتاز قرار میدهد.

مهمترین دلایل توجیه این کریدور:

1_ این کریدور کمربند رفع محرومیت میباشد که درست از محرومترین نقاط چهار استان عبور میکند که با امر بحران  مهاجرت روبرو هستند موجب بهبود اقتصادی این مناطق میشود مانند فومن در گیلان ،خلخال در اردبیل ،میانه چار اویماق در آذربایجان شرقی در اصل این کریدور کمربند فقر را ازبین میبرد.

کارکرد اجتماعی اقتصادی دارد.طبق امایش سرزمینی 

2_ این کریدور چون ترکیبی دریایی زمینی  است کمترین هزینه صادرات و گمرک برای کشورهای صادرکننده اسیای میانه و روسیه به کشورهای عربی و  ترکیه دارد چرا که بطور مثال محصولات گندم از قزاقستان از ابهای ازاد دریای خزر تا بندر انزلی بدون گمرک و ارزانترین هزینه به ایران میرسندو از ان جا از طریق این کریدور به عراق میرسد درحالیکه کریدور زمینی حداقل باید چهار کشور ازبکستان ترکمنستان ایران عراق طی کند که هم گمرک دارد هم گران هست و هم مسیر طولانی تر است و هزینه حمل بالاتر است .

درحالیکه این کریدور بندر انزلی میانه ارزانترین راه  ترانزیت برای انهاست.

3_این کریدور امن ترین راه ترانزیت میباشد چراکه باتوجه به فعالیت گروه های تروریستی در اسیای میانه ،امنیت انتقال محصول از طریق این کریدور ثابت شده است. چون مسیر از دریا سپس از طریق میانه به مرزعراق میرود.

4_ساخت راه اهن میانه فیروز اباد موجب میشود این کریدور مجهز مسیر ریلی هم باشد چراکه راه اهن از فیروز اباد تا میانه میاندواب و ارومیه خط اهن ساخته شده است  و این یعنی کریدور مذکور قابلیت انتقال چند وجهی کالا را دارد که امتیاز خوبی برای حمل انبوه میباشد.

یعنی کریدور فوق قابلیت انتقال ریلی دارد که مزیت برای ان محسوب میشود.

5_این کریدور در میاندواب با ازادراه بین المللی درحال ساخت بندر امام بازرگان تلاقی دارد و باعث کوتاهترین مسیر دسترسی بندر انزلی با بندر امام و دریای خزر و خلیج فارس میشود .قابلیت چند وجهی انتقال کالا را میدهد.

6_ این مسیر تقریبا ازادراه هشترود مراغه از نظر موقعیت ساقط میکند باتوجه به اینکه میانه مستقیما به بندر دریایی متصل میشود و این مزیت را ازادراه هشترود مراغه فاقد ان میباشد.

این یعنی دست برتر میانه بنسبت مراغه ،

7_ این کریدور اکثریت از مناطق ترکزبان ایران میگذرد و این میتواند فصل مشترک برای دعوت همکاری برای کشورهای ترکزبان اسیای میانه باشد که این کریدور انتخاب اولشان باشد. در واقع موجب تعمیق همکاری های فرهنگی اقتصادی کشورها میشود.

8_از نظر امایش سرزمینی این کریدور موجب افزایش جمعیت و اشتغال در مناطق محروم عبوری میشود که باعث توجیه اشتغالی میشود و کاهش مهاجرت به کلانشهر ها

9_ حداقل هشت نماینده در قبال این راه اشتراک منافع دارند و حداقل یک میلیون نفر پوشش جمعیتی دارد جالب بگویم بعضی از استان ها بیشتر از پنج نماینده ندارند مثل ایلام .که این قدرت ملی شدن پروژه مطرح میکند.در اثر تعاملات مثبت میتوان دست یافت.

10_برای اولین بار استان آذربایجان شرقی از طریق کریدور میانه متصل به بندر دریایی میشود .که با راه اهن میانه موجب رونق ترانزیت کالا به ترکیه اروپا از طریق استان میگردد.

11_ اکثریت کریدور مذکور تکمیل شده است فقط قسمت قره اقاج و خلخال فومن مانده است که با ملی شدن این کریدور در مدت کوتاهی به ثمر خواهد رسید.

12_ محصولات کشاورزی شمال کشور مانند گیلان با کوتاهترین مسیر به کشورهای عربی میباشد.

13_ این کریدور موجب رونق مراکز خدماتی میانه و دراینده زمینه ساز ایجاد صنایع تبدیل شود بگونه ای که محصولات کشاورزی اسیای میانه در میانه تبدیل فراورده و صادر شود.

14_باعث توجیه ایجاد گمرک و منطقه ویژه اقتصادی ممیشود بخاطر ترانزیت بین المللی ان.

 

همه اینها نشان میدهد میانه میتواند موقعیت های جدید ترانزیتی در غیاب انحراف ازادراه برای خود خلق کند.که این بستگی بقدرت دیپلماسی و رایزنی نمایندگان و مسئولان میانه دارد.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۶/۵/۱۵ ۱۰:۱۴

کدام حرف.

حتما نباید گفت در بوق کرنا گفت.

اما لازمه بگم توی ساخت جاده اسفالته روستای ما دو تا ازبهترین زمین هایمان در جاده رفت که یکی شان نزدیک روستا فقط امروزه 100 میلیون تومان ارزش داشت با توجه به گسترش روستا . دومین زمین هم جالب بگم جالب جاده بجای اینکه صاف برود با زرنگی فرد کارمند جانماز اب کش با تغییر نقشه جاده ناگهان زمین ما درجاده رفت پیچ جاده در نقشه درست شده تا زمین ما به عمد در جاده رفت. تا زمین ان فرد نرود.



درحالیکه اگر ما اعتراض میکردیم جلوی ساخت میگرفتیم زمان نماینده مهندس حسینی بود.کلا مسئولان اداره راه شهر سازی از ساخت و آسفالت جاده روستا منصرف میشدن.میدانستیم روستا ضرر میکند بنبست میشود.

بخاطر اینکه ما میدانستیم اگر فردا بیماری بخاطر نبود جاده بمیرد تقصیر اختلاف ماست.

از خود گذشتگی کردیم نه تنها ما بلکه بقیه سایر افراد هم همینطور که جای تقدیر دارند.


مگر ادم بخاطر پیشرفت شهرستان چقدر باید تاوان دهد.

جالب عده ای قلیل خائن هم با تغییر نقشه جاده برای اینکه زمینهایشان درجاده نرود نقشه عوض کردند همینها امروز کارمندان ارگان ها هستند و خود مردمی نشان میدهند .


متاسفانه ما برای پیشرفت جامعه تاوان دادیم اما ان افراد به اصطلاح زرنگ امروز مردمی نشان داده میشوند در ساخت جاده هم سنگ می انداختند! بلا نسبت کمی عوام بودن مردم نشان میدهد.امروزه این افراد حلال مشکلات میدانند!


سخنم اینه ما یعنی عده ای که در میانه خواهان پیشرفت جامعه مان هستیم در اقلیت هستیم . در حد توان خود کارهایی کردیم و برای پیشرفت جامعه مان تاوان های سنگینی دادیم .

بهر حال انزمان از نماینده مهندس حسینی تقدیر میکنیم که توجه کردند جاده ساخته شد.
اما اداره راه با تغییر عمدی نقشه مارا نقره داغ کردند.


اما همگان فراموش کردند که چه کسانی برای پیشرفت روستا تاوان دادند. یعده هم نه.
چه کسانی را میشناسم بهترین زمین هایشان که امروزه صدها میلیون تومان ارزش داشت وقف ساخت مدرسه ،درمانگاه و.....کردند.جای تقدیر دارند


نماینده و مسئول دولتی که این مسئولیت بزرگ پذیرفته با اگاهی مسئولیت پذیرفته است.چرا در موقع گرفتن امتیازات شخصی وام ها چیزی نمیگوید ولی برای حل مشکل شهرستان میرسد همیشه بهانه می اورند؟
.

مردم میانه هم همینطور نمیتوانیم همه متهم کنیم ولی قبول کنیم اکثریت شان فقط منافع شخصی مهم است.
معلوم هست این جامعه باید از لحاظ فرهنگی اصلاح شود تا پیشرفت کند.

حتی در مورد مهمان نوازی من بناب رفتم بسیار مهمان نواز بودند.اما مردم خودمان بگویم بگونه ای خونسرد هستند من که همشهری هستم میدانم نباید روی کمکشان مثلا گرفتن فلان وسیله حساب باز کرد!.

توی سطح کلان هم سرمایه گذار غریبه و یا خارجی همینطور هست نتیجه ببینید کمترین سرمایه گذاری شهرستان توسط افراد غریبه شاهد هستیم.

اکثریت که کارخانه ساختند هم یه سری اقلیت هستن که میانه ای بودند الان صحبت کنید پشیمان هستند بدون تعارف.
که میتوانستند مثل دوستانشان بروند در زنجان تبریز تهران کارخانه بزنند


تا جامعه میانه از لحاظ فرهنگی اصلاح نشود پیشرفت هم حاصل نمیشود .

جامعه بدون ازخودگذشتگی به هیچ جا نمیرسد.

۹۶/۵/۱۴ ۱۱:۵۷

اهمیت ارتباط میانه با فومن و شمال


شهرستان فومن از نظر صنعت گردشگری و هم چنین اکوتوریسم (طبیعت گردی) از جایگاه ویژه‌ای در ایران و حتی در جهان برخوردار بوده و با چشم‌اندازهای بی‌نظیرش به یکی از قطب‌های توریستی تبدیل گشته است. در یک تقسیم‌بندی کلی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان را به پنج بخش طبیعی، تاریخی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می‌توان تقسیم نمود.


نمای داخلی قلعه رودخان
ماسوله ویرایش

نمایی از شهر ماسوله
شهرک کوهستانی و دلپذیر ماسوله با وسعتی معادل ۱۰۰هکتار در ۳۶ کیلومتری غرب و جنوب غربی شهر فومن قرار گرفته است. این بلندترین و هم چنین کوچکترین شهر گیلان که با داشتن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی به ویژه‌ای معماری سنتی منحصر به فرد چشم هر بینندهای را مسحور زیبایی خود نموده و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌نماید. شهر مزبور از نظر طبیعی به گونه‌ای استقرار یافته که از سه جهت شمال، جنوب و غرب به کوه تکیه زده و از طرف شرق به دره‌ای زیبا مشرف می‌باشد. این نگارینهٔ بی همتا با آب و هوای مطبوع خود وبا ان خانه‌های سنتی و پلکانی اش از ارزش معماری بالایی بر خوردار بوده و به همین جهت در سال ۱۳۵۴در فهرست آثار ملی ایران و اخیراً در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

۹۶/۵/۱۴ ۱۰:۴۷

آفرین به تبحر وتجزیه تحلیل تو همشهری این نشان از فرزانگی ونگاه استراتژیک شما دارد اگر نمایندگان این مسیر آگاهی تورا داشتند دیگر مشکلی نداشتیم

۹۶/۵/۱۴ ۰۹:۵۵

اهمیت بندر انزلی و ارتباط کریدوری با ان


توجه به وجود اداراتی نظیر

اداره کل شیلات استان گیلان
اداره کل گمرکات استان گیلان
اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان
و با توجه به اقلیم و موقعیت جغرافیایی بندر انزلی قطب اقتصادی و صنعت گردشگری استان گیلان و شمال کشور محسوب می‌گردد.

که اهمیت ارتباط میانه با ان میرساند

ویژگی‌های بندر انزلی
بندر انزلی بزرگترین بندر شمال ایران و از فعالترین بندرهای حاشیه دریای خزر است. مرز انزلی پنجمین مرز فعال ایران است و ۷/۳ درصد از ترانزیت ورودی به ایران از طریق این مرز انجام می‌شود. بیش از ۵۰ درصد حمل و نقل کالای گیلان از طریق این مرز انجام می‌شود. از مرز دریایی انزلی سالانه بیش از« ۴ میلیون تن» کالا وارد و بیش از ۲۸۸ هزار تن سوخت و ۵۵ هزار تن کالای غیرنفتی به طور حمل و نقل ترکیبی از طریق این بندر به داخل یا خارج کشور ترانزیت می‌شود. با طرح شیوه‌های جدید ترانزیت چون کریدور شمال- جنوب، وجود منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی اهمیت بیشتری یافته‌است. این بندر کشتی رورو (Roll-on/roll-off) هم دارد که ترانزیت جاده‌ای را تسهیل می‌کند.

از ویژگیهای تأسیسات بندر انزلی می‌توان به

بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر و مجهز به امکانات مدرن تخلیه و بارگیری
دارای رتبه سوم بین بنادر کشور بعد از امام خمینی و بندر شهید رجایی
نزدیکی با بندر آستراخان و لاگان در روسیه، کراسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان
ارتباط با بازارهای منطقه‌ای و دسترسی به بازار مصرف بالای ۳۰۰ میلیونی کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین‌المللی شمال - جنوب که این مسیر سه برابر از مسیر فعلی کوتاه و ارزانتر می‌باشد.
واقع شدن بندر در محدوده منطقه آزاد، و فراهم نمودن تسهیلات و امکانات ویژه برای صاحبان کالا، تجار و سرمایه گذاران
نزدیکی به بزرگترین ذخایر نفت و گاز دریای خزر
نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی (۳۵) کیلومتر
برخورداری از معافیت مالیاتی
دسترسی به معادن سرب، روی و آهن و مراکز صنعتی
برخورداری از شرایط آب و هوایی استان گیلان
نزدیکی به‌استان‌های صنعتی همجوار



اتصال میانه به این بندر باعث رونق شهرستان میانه میشود مضاف که با ساخت کریدور ازادراه بندر امام بازرگان شهرستان میانه میتواند از طریق میاندواب نقطه اتصال این کریدور به مهمترین بندر شمال کشور باشد.

حتی اگر ازادراه هشترود مراغه باشد انها هم باید برای اتصال به شمال باید از مسیر هشترود میانه فومن بروند.

اتصال میانه به بندر برای کل استان یک تحول هست استان آذربایجان شرقی متحول میشود.ترانزیت چند برابر.
این کریدور میتواند تعریف ارتباط ترکیه با کشورهای ترکزبان اسیای میانه باشد چون ارزانترین مسیر هست.

برای استان گیلان هم دارای اهمیت هست چون انها را به استان آذربایجان‌شرقی و اروپا ترکیه متصل میکند حجم ترانزیت بندرانزلی افزایش میدهد
این یک کریدور برد برد هست همه در ان اشتراک منافع دارند و بازنده ای ندارد.

با احیا این کریدور میانه میتواند مسیر جدیدی از ترانزیت تعریف کند.
این کریدور شرق گیلان جنوب اردبیل ،جنوب استان آذربایجان‌شرقی جنوب آذربایجان غربی و حتی شمال کردستان تحت تاثیر و مورد تحول میگذارد

۹۶/۵/۱۴ ۰۹:۲۹

ارومیه که راه اهنش افتتاح شد ،میانه بستان اباد هم تا بهمن ماه ،میانه اردبیل هم قراره سال دیگر الویت ملی شود. کلیه مسیرها به میانه ختم میشود. اما مراغه این وضعیت نداره

فکر میکنی علت مطرح کردن راه اهن زنجان بیجار چه بود؟ که میانه دور بزنند .بدون عبور میانه ارومیه برسد

راه اهن ارومیه بیشتر از انکه برای انها نفع داشته باشد .برای میانه مهم است.
چون میانه تبدیل چهار راه ریلی شمالغرب و جعبه تقسیم تبدیل کرده.
زنجان اردبیل تبریز ارومیه از طریق میانه باهم میتوانند ارتباط داشته باشند.
و اگر راه اهن پارس اباد هم تصویب بشود.
راه اهن میانه به سه راه اهن اروپا ،قفقاز روسیه و از طریق ارومیه به عراق ترکیه وصل میشود. اینها همگی شان موقعیت بی بدیلی هست

موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیک میانه از مراغه برتر هست.

جالب بگم راه اهن میانه تبریز در صورت افتتاح کاملش ،بکل راه اهن مراغه بن بست میشه چون دیگر راه اهن تبریز از انجا نمیره فقط ارومیه دارند. از مسیر مراغه فقط 6 ساعت طول زمان سفر به تبریز زیادتره مطمئنا بنبست میشه

اما میانه همزمان امکان ارتباط با چهار کلانشهر دارد.

مضاف که برتری میانه نسبت به مراغه اینه راه اهن تهران میانه تنها 5 ساعت زمان میبره درحالیکه راه اهن مراغه 11 ساعت.

حال خط اهن میانه از تهران تا زنجان در حال دوخطه شدنه این زمان درحال کاهش.



میانه ای ها بزرگترین دشمنان انها خودشان هستند ما موقعیت زیاد داریم اما حرف اقای جناب مهندس نایبی درسته مردم هر شهر در موفقیت اون شهر دخیل هستند.

نوع فرهنگ خودخواهی ،میانه ای ها باعث این عقب ماندگی شده .باور کنید هیچ شهرستان استان به این قدر ثروت نداره اما متاسفانه بیکارترین هستیم.مطمئنا یک جای کار لنگی دارد. حضور ضعیف در مرکز استان هم جز ضعف های ماست

۹۶/۵/۱۴ ۰۹:۰۶

درسته به میانه بها نمیدن . ولی شما هم دروغ میگین هیچ مسئولی نمیتونه به صراحت این حرف رو بزنه

۹۶/۵/۱۴ ۰۸:۳۲

اله فقط بشینید تو سایت بحث و تحلیل الکی بکنید!!

دو صد گفته را نیم کردار نیست


همیشه میخواییم یکی رو بندازیم جلو ، خودمون بکشیم عقب


بعد میگیم چرا دهات های مراغه از 100تا میانه جلوترن

حرف.....حرف.....حرف.....

۹۶/۵/۱۴ ۰۲:۳۸

استدلالهایتان را به وزارت راه و نمایندگان بدهید ویا اگر مقاله ای نوشته شده است به وزارت راه بدهید تا میانه به عنوان پایتخت ترانزیت طبق نقشه های بین المللی شناخته شود
اگر من نماینده میانه بودم باشناختی که از قانون و اختیارات نمایندگان در امور نظارتی دارم اکثر مسولان راهداری استان را به جرم قصور در انجام وظیفه و خیانت و کوتاهی در امور جاده ای و هدررفت بیت المال به پای محاکمه میکشیدم تمامی نامه هایی که به وزارت راه زده شده بیرون میکشیدم

۹۶/۵/۱۳ ۲۲:۳۹

با تکمیل اتوبان میانه به سرچم؛ کاش جاده میانه به سراسکند نیز بزرگراه شود تا راه دسترسی میانه به اتوبان پیامبر اعظم تکمیل گردد. و میانه عزیز از بن بست کنونی خارج گردد

۹۶/۵/۱۳ ۲۱:۲۵

براشون فرقی نمیکنه که راه اهن ارومیه ازاون شهرهاعبورخواهدکرد.موقعیت میانه رواوناداشتندحرف اولوتوشمالغرب میزدند.همش تقصیرخودمونه نه مسول ولابی داریم تومرکزاستان,نه نماینده فعالی میفرستیم مجلس,هم خودمونودستکم میگیریم و....تابوده همین بوده وخواهدبود.تاکی....یه شیرازادمرده بهترازیه شیرتوقفسه

۹۶/۵/۱۳ ۲۰:۰۱

وقتی مرکزاستان دست مراغه ایهاومرندایهاباشه همین میشه که میبینیم غرب استان رشدجمعیتی وتوسعه یافترازشرق ان میشه وازادراه مراغه هشترودروالویت دارترازراههای میانه بحساب میارند.

۹۶/۵/۱۳ ۱۸:۵۵

چرا تبریز چنین انحصاری فکر میکنه؟ من برای یکی از کارهایم به تبریز رفته بودم می گفتند برای ما میانه جزو آذربایجان نیست می گفتند مسیر مراغه و بناب و مسیر مرند جلفا برای ما اهمیت دارد

۹۶/۵/۱۳ ۱۶:۳۴

نماینده زنجان بخاطرطارم ازطرح جاده کلور,لوشان حمایت میکنه.مسولان مادرمرکزهرراهی که به تبریزمنتهی میشه یاازاونجابگذره درنظرمیگیرند.بقولی یان منه یانیم سنه

۹۶/۵/۱۳ ۱۶:۰۶

احداث راه آهن میانه تبریز و جاده میانه میاندوآب شهرهای مراغه،هشترود ،ملکان و... را به تکاپو انداخته که نکند بن بست شوند. یادمون نرفته که همان شهرها بودند که موجب دوری اتوبان از میانه شدند

۹۶/۵/۱۳ ۱۶:۰۳

بنده پس از سالها مطالعه در امر عقب ماندگی شهرستان مان به این سه نتیجه مهم رسیدم
1-میانه لابی در مراکز حساس استان ندارد برعکس دیگر شهرستان های ضعیف استان همچون اهر، ورزقان و.... دارند.
2-میانه آدمهای دلسوزی ندارد همه ما می دانیم که به هیچ عنوان شهر اهر نمیتواند در جمعیت از میانه پیشی گیرد ولی بی تعصبی آمارگیران و مردمان شهر باعث شد که از میانه بالاتر بزند بنده ده سال پیش در اهر معلم بودم آنها مردمان شان در ایام سرشماری از تبریز به شهر اهر می آمدند و سرشماری میشدند و آمارگیران هم تا نفر آخر هم سرشماری میکردند ولی در خود میانه من شاهد بودم که تعدادی از همکارانم در سرشماری اینترنتی آدرس خونه شان در کرج و تهران را می نوشتند و آن را نوعی کلاس می دانستند و سرشماران محترم هم زیاد پاپی نبودند که تا آخر جمعیت بشمارند.
3-خودمان را دستکم میگیرم و باور نداریم که می توانیم وقتی بحث از استان شدن شهرستان می کنیم یا فرودگاه می خواهیم یا سرمایه گذاری به شهرستان میاید می گوییم میانه چیه که استان بشه یا فرودگاه داشته باشه یا سرمایه گذاری بیاد یعنی وجود خود ما دیگر جای یک دشمن را خالی نمی گذارد که مخالف پیشرفت ما باشد.

۹۶/۵/۱۳ ۱۵:۵۷

ببخشید تصحیح میکنم با اتمام جاده میانه میاندوآب اگر میاندوآبیها و مردم غرب کشور مثل ارومیه و کردستان بخواهند از مسیر میاندوآب به شهرشان بروند نسبت به اتوبان مراغه چیزی حدود ۱۰۰کیلومتر مسیرشان کوتاهتر هست اتوبان مراغه اشتباه محض هست

۹۶/۵/۱۳ ۱۵:۴۶

خداوند سلامت دارد آقای بهلول حسینی نماینده قبلی میانه را . ایشان به مصائب و مشکلات راه های میانه اشراف داشت و از طرفداران جاده میانه به سراب، به خلخال ، به نیر ، به میاندوآب بود اما نتوانست این دفعه رای بیاورد و از صحنه خارج شد یادم هست روزی جهت احداث یک فرودگاه کوچک و باری پیشش رفتم وقتی که مزایای احداث آن را در میانه برایش گفتم قبول کرد تا پیگیری کند اما انتخاب های میانه ای ها همیشه متاسفانه اشتباه بوده و هست باعث عقب ماندگی شهرستان شدند

۹۶/۵/۱۳ ۱۵:۳۷

اگر هشت نماینده مذکور جمع شوند ازادراه مراغه هشترود هم نمیتواند کاری کند.

گفتم الویت اول دولت ترانزیت هست.
کریدور میانه کریدور محرومین هست فقط نزدیک 1.5 میلیون نفر از اهالی فومن میانه خلخال چاراویماق میاندواب مهاجرت به تهران کردند.
دولت اگر میخواهد از هزینه های خود و مهاجرت به تهران بکاهد اگر در این کریدور سرمایه گذاری کند چند برابر انرا در کاهش حاشیه نشینی تهران میبیند.

همینطور روستاهای زیادی مابین این کریدور دوباره دارای جمعیت میشوند.

این طرح از مهر ماندگار هم مهمتر است. اثرات بزرگی دارد.متاسفانه چون این مناطق اتحاد و لابی مشترک نداشتیم شاهد چنین محرومیت هستیم.
حمایت مردم چار اویماق میانه خلخال و شمال و میاندواب باعث میشود مراغه هم نتواند کاری کند.

۹۶/۵/۱۳ ۱۵:۲۵

با احترام به دوست عزیز
راه هم طولانی میشود و هم مسیر شما راه اهن ندارد
چرا لقمه را دور دهانت میگردانی بجای اینکه دور بزنی بروی تازه سرچم بعد 30 کیلومتر برسی جاده قره اقاج ،
مستقیم از میانه میروند برای کامیون ها مسیر کوتاهتر الویت هست هزینه استهلاک انها پایین میاورد.
اگر مقصد مثلا زنجان بود بله نظر شما درست بود. حتی در ان صورت هم انها از طارم می ایند.

هدف ساخت میاندواب میانه فومن از اول همین بود متاسفانه بخاطر عدم پیگیری معلق شد.

۹۶/۵/۱۳ ۱۵:۰۸

این کریدور ترانزیتی هست نه مسافری ،بازار هدف ما عراق کشورهای عربی است نه بناب و ملکان .
برای کشورهای اسیای میانه ورود از طریق کریدور میانه کوتاهتر هست تا هشترود.
در اصل هشترود الان بن بست هست باید از طریق میانه عبور کنند تا به اردبیل گیلان برسند و یا از راه بستان اباد سراب.

اینکه ازادراه مراغه موقعیت برتر دارد سفسفته هست .در صورت اتصال میانه با کوتاهترین راه به بندر دریایی راه میانه استراتژیک میشود.

با شناختی که از جناب اخوندی دارم اگر مذاکرات مناسب شود ایشان چون طرفدار ترانزیت هستند موضعشان عوض خواهد شد.برای انها درامد ترانزیتی ارجح هست.

نمونه بارز بگویم شما میگویید ازادراه کوتاه تر هست
بطور مثال درتهران ما جاده چالوس و هراز داریم هراز اکثریتش چهاربانده است.
اما مردم بخاطر کوتاهی و موقعیت بهتر از چالوس میرند

همیشه اینطور نیست مردم ازادراه انتخاب کنند .انها راه بهتر ببینند انرا انتخاب میکنند .مضاف بر اینکه هزینه عوارض ازادراه ندارد جاده میانه ترجیح خواهند داد.


با سلام به همشهریان بنده امکان فرستادن عکس بلد نیستم .همینطور صحبت بنده ایجاد کریدور هست یعنی لزوم ایجاد جاده خاص نیست.یعنی تعریف محور ارتباطی خاص و معرفی و ساخت مسیر کوتاهتر هست.

الان کریدور بندرامام بازرگان این نیست که ازادراه کلا بسازند. ازادراه پل زال را به کرمانشاه متصل میکنند با 70 کیلومتر و قسمت های بزرگراهی منفصل مابین خوزستان لرستان کرمانشاه کردستان آذربایجان غربی بهم متصل میکنند دریک راستا قرار میدهند در اصل پازل های مفقوده راتکمیل و معرفی میکنند. یک کریدور میشود.

بنده از کریدور صحبت کردم نه جاده ،و تکمیل پازل ها و معرفی ان اهمیت دارد.
ما دنبال کریدور هستیم کوتاهترین جاده مناسبترین هست

۹۶/۵/۱۳ ۱۵:۰۳

همه شهرهاواستانهای مرزی درحال وصل به کشورهای همسایه ند
کل گیلان که ازوصل استارابه اذربایجان منتفع میشه.
یاکریدورغرب کشورکه پیرانشهروسردشت روبه بنادرجنوبی وصل میکنه و...یاهمین بستان ابادی که چقدرازمرزوبنادرفاصله داره برای خودش بندرخشک ایجادمیکنه.درحالی که میانه کمترین فاصله رونسبت به سایرشهرهای استان به بنادرشمالی داره.البته اونقدرتکمیل این بزرگراه سرچم وکش دادندسایرراههای ارتباطی ومزیتهای انان فراموش شده,مسولی که درمرکزه شایداین کریدورروفراموش کرده چقدربرای توسعه جنوب استان مفیده یانمیدونندجاده ای ازمیانه به نیرهم هست که میتونه منطقه کندوان وازبن بست خارج کنه و...بایدصدای صدای مردم به گوش مسولین استانی ومرکزکشوربرسدبه هرطریقی....سکوت بس است.

۹۶/۵/۱۳ ۱۴:۴۹

بفرمایید از بس که میانه میانه هست و موقعیت جغرافیایی بینظیری داره همیشه هر وقت حرف از جاده میشه حرف زیاده از تمامی میانه ایها میخواهم هر روز نماز شکر به دلیل این نعمات بخوانند و دعا کنند خدایا ما را از مسولان نالایق و خائن امان بدار

۹۶/۵/۱۳ ۱۴:۳۷

همه میانه ای ها دل شان به عشق میانه می سوزد ولی متاسفانه مسئولان میانه ای کم کارند هیچ . نمایندگانی هم که رای می گیرند به فکر ارتقای خودشون هستند مانند جناب آقای هاشمی نماینده بزرگوار میانه که اگر اون روزها با داد و بیداد و سماجت نمی گذاشت اتوبان میانه را دور زند الان استاندار نبود شاید مثل مددی صلاحیت نمی دادند.

۹۶/۵/۱۳ ۱۴:۱۸

دوست گرامی دوباره نقشه رونگاه کن این کریدورجداازبزرگراه هشترود,مراغه ست.ضمناهیچ جاده ای به این کوتاهی سواحل وبنادرشمالی روبه مناطق مرزی باعراق متصل نمیکنه.مطالعاتی که درزمان طاغوت شاهنشاهی توسط مشاوران خارجی انجام شده اهمیت این مسله روتاییدمیکنه.

۹۶/۵/۱۳ ۱۴:۱۸

خدایا خداوندا تو را به دلیل نعمتهای فراوان آبی معدنی و جغرافیایی که به میانه دادی هزاران مرتبه سپاس میگویم و از مسولان نالایق و همچنین خائنینی که در مرکز استان که البته اهل تبریز نیستند و اهل مراغه و مرندو... هستندو به کل کشور به دلیل دشمنی با میانه و عدم توجه به جاده هایش به کل کشور خیانت میکنند به تو پناه می آوریم
اتوبان مراغه هشترود اشتباه دیگری میباشد چون اگر بخواهتد مردم میاندوآب بروند به مراغه بعد به میاندوآب باید جاده را دور بزنند و حداقل کل مناطق غربی ۴۰ کیلومتر دورتر میشود این درصورتیست که اگر جاده میانه میاندوآب از اتوبان به طرف میاندوآب اتوبان شود نه فقط شهرهای غربی حداقل ۴۰کیلومتر نزدیکتر به مرکز وصل میشن همچنین محور میانه میاندوآب تکمیل میشه باید نمایندگان چندین شهر باهم برن پیش وزیر راه و همچنین شخص مراغه ای که در راهداری استان میباشد به دلیل پیگیری راه اشتباه و همچنین خیانت به کشور در انتخاب مسیر اشتباه باید به عنوان قصور مجازات شود که اومده مسیری پیشنهاد داده و پیگیری میکنه که حداقل ۴۰کیلومتر شهرهای غربی کشور را به اتوبان دور کرده است
درضمن دوستی که گفتن از فومن به خلخال و از خلخال به سرچم و از سرچم به اتوبان و میاندوآب لزومی نداره که همجوار جاده بسازه من از شما میخواهم که یکبار مسیر را بروید ببینید آیا همجوار میباشد یا حداقل این مسیر ۴ ساعت نزدیکتر هست
نمایندگان میانه به قانون کوتاهی در مسولیت و قصور و خیانت در بیت المال به دلیل استباه در کار تسلط کامل داشته باشید چون با این قانون و پیگیری اینکه کسانیکه در راهداری استان میباشند چه کسانی هستند و اهل کجا هستند کاملا به موضوع پی میبرید چه کسی درباره اتوبان میانه به کل کشور خیانت کرده و همچنین مسیرهای نادرست کنونی مثل اتوبان مراغه به جای میاندوآب شما همچنین با نمایندگان فومن و خلخال و میاندوآب و تمام نمایندگان غرب کشور به وزارت راه بروید و مسبرهای درست را پیگیری کنید

۹۶/۵/۱۳ ۱۳:۱۸

با سلام چند سال قبل شنیدم تحقیقات روی نقشه های هوایی نشان می دهد میانه از چنان موقعیتی برخوردار است که می توان گفت به تمام نقاط کشور منتهی می شود حتی می توان از میانه به سمت اهواز جاده کیست این موقعیت بی نظیر باید مورد استفاده ملی قرار گیرد

۹۶/۵/۱۳ ۱۳:۰۵

بایدمزیت این مسیربرای استانهای شمالی بیان بشه چون سریعترازدیگرمسیرهامحصولات خودشان ودیگرکشورهای اسیای میانه به عراق که بازاری بکروواردات محوره انجام میگیره.
استان اردبیل هم ازاین طرح حمایت میکنه چون خلخال ازبن بست درمیادهم محصولاتشون ازاین کریدورسریعترصادرمیشه.
ایجادمنطقه ویژه اقتصادی یابندرخشک میانه برای سرمایه گذاررغبت ایجادخواهدکردزیرامیانه درمیانه این کریدورتبادلی قرارمیگیره وبه هرسمت میتونه محصولاتشوصادرکنه.

۹۶/۵/۱۳ ۱۲:۵۶

راهی جزاین راه رونمیشه برای توسعه منطقه تصورکرد,
الان ببینیداستان کرمانشاه باایجادراه اهن به خسروی واستان ایلام بابزرگراه به مهران سعی درایجادپایانه صادراتی به عراق هستند.کریدورشرق به غرب برای میانه نقش حیاتی رومیتونه ایجادکنه.
شایدعده ای ازدوستان بگندجاده سرچم روتکمیل کنیداین پیشکش.درضمن ساخت وپیگیری بزرگراه میانه به سرچم نبایدازکریدورمذکورغافل شدوبایدبه جدپیگیری کرد,طرحی که حدودسال۴۵مطالعه شده وبرای توسعه وترانزیت مناطق فومن,خلخال,میانه,میاندواب وترانزیت سریع بین اسیای میانه وعراق حایزاهمیت دانسته شده است.

۹۶/۵/۱۳ ۱۲:۴۷

از بس که میانه از نظر جاده فقیر است هر وقت بحث جاده می شود ، نظرات زیادی مطرح میشود

۹۶/۵/۱۳ ۱۲:۴۳

متاسفانه قسمت عمده این کریدوردرمنطقه خلخال کوهستانی سخته.که عملابرای دولت سخته بودجه زیادی روبهش اختصاص بده,بایددنبال سرمایه گذاران داخلی یاخارجی رفت.اهمیت این کریدوربرای همه مناطق فومن,خلخال,میانه,میاندواب زیاده.نبایدگفت این کریدورفقط برای فومنه یاخلخال یا...
بایدباهمکاری مسولان ونمایندگان هرچهارشهرستان این کریدورعملیاتی بشه چنددست بهترازیک دست صدامیده.
ضمن اینکه بااتصال راه اهن ازفیروزابادبه فومن میشه حمل نقل ترکیبی روهم شاهدبود.

۹۶/۵/۱۳ ۱۲:۴۲

یکی از مزیتهای ازادراه این است که هم مسیر را تا حد امکان کوتاهتر کند و هم اینکه مناطق مسکونی در مسیر قرار نگیرند.ادامه ازاد راه مراغه هشترود ازکمر بندی مراغه شروع میشود و با فاصله کمی از ملکان و بناب عبور میکند و از کنار دریاچه ارومیه مستقیم به نقده و ارومیه میرسد .که با احتساب کمربندی مراغه ملکان بناب ,80کیلومتر فاصله ارومیه تهران کاهش می یابد از نظر زمانی هم 2ساعت.پس ساخت جاده کوهستانی میاندواب میانه توجیه اقتصادی ندارد. شما هم میتوانید ادامه کریدور مورد نظر را در ادامه ازادراه نقده مراغه هشترود پیگیری کنید تا منافع مراغه هم حفظ شود

۹۶/۵/۱۳ ۱۲:۴۱

دوست عزیز.کریدور بهتری وجودداره.انزلی -فومن-از طریق محور پونل میرسه به خلخال از خلخال با محور سرچم میرسه سرچم.از سرچم با اتوبان میرسه به بارگاه و از بارگاه میره قره اغاج و از قره اغاج به میاندواب.چه لزومی داره بیان یه راه موازی بکشن براش؟

۹۶/۵/۱۳ ۱۲:۳۹

با ساخت اتوبان مراغه هشترود، جاده میاندوآب به میانه تکمیل نخواهد شد. بهوش باشیم

۹۶/۵/۱۳ ۱۲:۳۳

افرین برتوضیحات موشکافانه نویسنده.هرچقدرگفتیم این کریدوربرای میانه حیاتی است کمترکسی توجه کرد.یکی ازراههای مهم برون رفت میانه ازنظرارتباطی همین کریدورواتصال به بندردریایی ست که کوتاهترین مسیرش ازطریق خلخال به فومنه.

۹۶/۵/۱۳ ۱۲:۲۱

با سلام جناب مهندس نایبی.

بله با اقتصاد فرمایشی دستوری جایی نمیتوان رسید.
اگر زیرساخت ها فراهم شوند خود محیط برای بخش خصوصی برای ایجاد صنایع جذاب میشود.راه یکی از مهمترین زیرساخت هاست

سخن امیر کبیر موید حرف شماست که گفت مملکت برای پیشرفت ملت دانا میخواهد.

۹۶/۵/۱۳ ۱۲:۱۵

وای بر ما اگر چنین شود! خاطره نحس اتوبان تازه داشت یادمون می رفت

۹۶/۵/۱۳ ۱۲:۱۵

پیشنهاد میشودنقشه همراه با توضیحات نیز درج میشد تافهم بهتری از مسئله میشد

۹۶/۵/۱۳ ۱۲:۱۳

ای کاش همراه بانقشه توضیح داده میشد.

۹۶/۵/۱۳ ۱۲:۰۱

بسیار متین و زیبا بیان کردید.

۹۶/۵/۱۳ ۱۱:۵۶

استنتاج ها و استدلال های موشکافانه ای را به زیبایی مطرح کرده اید. اگر مسئولین میانه این راز نهفته را کشف می کردند به دنبال جذب سرمایه های چند صد میلیاردی برای راه اندازی انواع صنعت و تجارت نبودند.

راه برای یک شهر بمثابه آب برای یک روستا است. حیات آن است. نجات آن است. هزاران هزار اشتغال می تواند بیآفریند. مشروط بر آنکه مردمش لایق آن باشند و غریبه نواز و مهمان نواز باشند و راه تجارت و درآمد زایی را بدانند.

۹۶/۵/۱۳ ۱۱:۳۴

یکی از آشنایان ما در استانداری چنین می گوید:سران ارشد مراغه در استان لابی گری می کنند تا 40 کیلومتر راه قره آغاج به میاندوآب درست نشود زیرا با اتصال میاندوآب به میانه ، مراغه و هشترود در بن بست واقع می شوند به این خاطر می خواهند ابتدا بزرگراه مراغه به هشترود را افتتاح کنند تا میاندوآب -میانه توجیهی برای تکمیل شدن نداشته باشند

۹۶/۵/۱۳ ۱۱:۲۵

سلام، متاسفانه نمایندگان فعلی میانه در زمینه راه و جاده کوتاهی می کنند

اخبار روز