ریل هایی که به هم وصل نمی شوند - صدای میانه
منبع : ایسنا

متن شماره 215: ریل هایی که به هم وصل نمی شوندبازدید کننده : 404 نفر

 

پروژه های گسترش خطوط ریلی کشور در واقع هم اکنون به ده پرورژه مهم در حال احداث عنوان می شود که از این تعداد سه پروژه مربوط به استان آذربایجان شرقی است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه آذربایجان شرقی- مهم ترین پروژه در حال احداث خط آهن استان، خط ریلی میانه-بستان آباد- تبریز است که آغاز رسمی پروژه به سال 1380 برمی گردد و با گذشت نه سال از آغاز احداث آن، هنوز تا بهره برداری فاصله زیادی دارد. در صورت اتمام این طرح، مسیر و زمان حرکت قطارهای تهران-تبریز و بالعکس، نزدیک به چهار ساعت کوتاه خواهد شد. این پروژه 202کیلومتری در بردارنده ده ایستگاه مسافری خواهد بود.

 

دومین پروژه مهم که البته پیشرفت های خوبی داشته است، پروژه راه آهن مراغه-ارومیه است که احداث آن از سال 1383 آغاز شده است و اهمیت آن در اتصال استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی کشور و به طبع آن، طبق گفته مسئولین امر، اشتغالزایی برای 834 نفر به صورت مستقیم و صدها نفر به صورت غیرمستقیم می باشد. اولین قطعه از این مسیر ریلی حد فاصل مراغه-میاندوآب اخیرا به بهره برداری رسید  که یکی از پنج قطعه تعیین شده از طرح ملی راه آهن 184 کیلومتری مراغه–ارومیه است. این خط ریلی که پس از میاندوآب از مسیر شهرستان های مهاباد و نقده به ارومیه وصل می شود در مجموع 53 درصد پیشرفت دارد.

 

راه آهن میانه-اردبیل نیز که اتصال ریلی بین دو استان اردبیل و آذربایجان شرقی را به ارمغان خواهد آورد، با گذشت نه سال از آغاز اجرای طرح هنوز با مرحله بهره برداری فاصله زیادی دارد. این طرح که به تعبیری تقویت کننده خط مبادلات بازرگانی ایران و قفقاز است، در طول مسیر 175 کیلومتری خود، هشت ایستگاه خواهد داشت.

 

با وجود کمک های بی شائبه دولت و چند برابر شدن کار انجام شده در این خطوط بهره برداری از آن ها نیازمند همت مسئولین استانی و توجه مسئولین کشوری است.



استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است.
درج مطالب نویسندگان به منزله تأیید آن نیست. 0s