ايستگاه هشتم (آيا جاده ميانه اتوبان شده است؟و پل هاي هوايي) - صرفا جهت اطلاع
منبع : http://serfan.miyanali.com/9

متن شماره 9: ايستگاه هشتم (آيا جاده ميانه اتوبان شده است؟و پل هاي هوايي) بازدید کننده : 518 نفر

آيا جاده ميانه اتوبان شده است؟

 

جاده ی میانه و بسته شدن پیچ های دور برای ماشین ها !

 

چندین سال پیش مقابل هتل سولماز که محلی برای دور زدن ماشین ها تلقی می شد بسته شد!

 

با بسته شدن این محل جای دور زدن ماشین ها محدود به سه محل شد :

 

میدان دهقان فداکار ، روبه روی دانشگاه آزاد و میدان دفاع مقدس

 

امّا در این اواخر محل دور دیگری نیز بسته شد !

 

مقابل دانشگاه :

 

این مکان هایی که بسته شد گرچه موجب کاهش تصادفات رانندگی گشت ولی محلی جایگزین برای این پیچ ها در نظر گرفته نشد !

و آیا مسئولین محترم نمی خواهند فکری به حال همشهریان و مهمانانی که قصد سفر به این شهر را دارند بکنند ؟

همان طور که اشاره شد محل پیچ ها در حال حاضر محدود به دو پیچ گشت !

میدان دهقان فداکار و میدان دفاع مقدس !

که فاصله بین این دو میدان فاصله ی کمی نیست !

در این زمان کمبود بنزین های ارزان قیمت !

امید است مسئولین محلی بی خطر را در اواسط این دو میدان قرار دهند تا هم به نفع همشهریان و هم مسافران باشد .

 

وضعيت پل هاي هوائي موجود در جاده ی شهر

با وجود آگاه بودن عموم مردم از خطر گذر از جاده به جای استفاده از پل های هوایی باز برخی این خطر را بر جان می خرند !

 

 

ولی باید این را هم در نظر گرفت پله های متعدد و طولانی پل های هوایی برای رفت آمد کهنسالان و کودکان سخت است !

 

از این رو است که بیشتر عموم به جای استفاده از پل های هوایی از جاده ها برای رفت و آمد استفاده می کنند ، با اینکه می دانند کسانی بودند که جان خود را در این عبور و مرور از دست داده اند !

 

 

 

امّا چه کاری برای حل این مشکل می توان کرد؟

زیر گذر یا رو گذر !

آیا نمی شود اقداماتی عمرانی در زمینه ی ساخت زیر گذر انجام داد تا مردم به جای استفاده از جاده و پل های هوایی از زیر گذر استفاده کنند!

دقیقاً مشابهی کاری که در راه آهن انجام گرفت و دو طرف راه آهن به وسیله ی یک زیر گذر به هم متصل شد !

 

فعالیت های انجام شده :

ایجاد سرعت گیر در ورود و خروج شهرک ولیعصر

 

منبع دو تصویر از عبور مردم از جاده :

http://hadinassiri.miyanali.com/106

 

مطلب هفته ی آینده در مورده:

 

ساختمان سازي و مشكلاتي كه به همراه دارد!!

 


بازديد كنندگان عزيز هم ميتوانند موضوعات پيشنهادي مانند مشكلات شهري و مسائل قابل بحث را براي بررسي دقيق تر در مطالب هفته هاي بعد ذكر كنند.

 

براي مشاهده موضوعات بررسي شده قبلي ميتوانيد به آدرس زير مراجعه كنيد:

http://serfan.miyanali.com



محمدصادق نائبی(msnaebi )1390/3/3 - 09:08:02
با تشكر از تهيه كننده اين گزارش تصويري گويا و واضح اگر اجازه دهيد چند نكته اي را توضيح دهم:
1 - چند سال پيش مريضي در حين انتقال به بيمارستان خاتم الانبيا (ص) جان خود را از دست داد. عده اي گفته بودند اگر مسير ميانبري بود مرحوم مي توانست جان خود را حفظ كند اما دور زدن از ميدان ارتش باعث اتلاف وقت شده و آن مرحوم جان خود را از دست داده است. براي همين شوراي شهر جداً دنبال ايجاد دوربرگردان (UTurn) در مقابل دانشگاه آزاد شد تا هم مسير دسترسي به بيمارستان را نزديك كند هم به دانشگاه آزاد را. شهردارها و سرپرستها از اجراي اين طرح پرهيز داشتند چراكه نخستين تجربه در ايجاد دوربرگردان استاندارد (نه تقاطع) بود تا اينكه شهرداري به دست آقاي اصغري افتاد و ايشان آنرا با 12 ميليون تومان اجرا كرد. همان زمان بنده مخالفت خودم را اعلام كردم و با چند عضو رايزني كردم اما فايده نداشت. دليل بنده اين بود كه يك نفر بر سر طولاني بودند مسير فوت كرده (تازه معلوم نبود اگر اين دوربرگردان را داشتيم مي توانست هزينه بيمارستان را پرداخت كرده و سپس ويزيت شود يا نه!) چرا بايد با جان صدها شهروند و راننده كه هر روز از اينجا عبور مي كنند بازي كنيم؟ عزيزان گوش نكردند و آخر سر آمار تصادف و اختلال در حركت آنقدر زياد شد كه دوباره مسير را بستند.
طولاني كردند مسبر براي استانداردسازي براي عابرين پياده درست نيست ولي براي راننده اشكالي ندارد. در مقابل بد و بدتر بايد بد را انتخاب كرد. راننده صدمتر آنطرفتر مي تواند از يك ميدان بزرگ و استاندارد براي اين امر استفاده كند. چرا بايد از وسط يك جاده بين المللي كه در هر دقيقه چند تريلي و كاميون و اتوبوس عبور مي كنند يكي بخواهد دور بزند؟! در تمام شهرهاي بزرگ دنيا مي بينيد كه گاهي راننده كيلومترها راه مي رود تا به نقطه برگشت اول برسد. قرار نيست هركسي در هر نقطه كه دلش خواست دور بزند. الآن تعداد خودروها افزايش يافته است و بايد محدوديتهايي اعمال شود. آن قسمت از جاده ترانزيت بلوار است و بايد بين دو ميدان سرتاسر بسته شود.
و اما در مورد پل هاي روگذر و زيرگذر، استفاده از پل هاي زيرگذر به چند علت منسوخ شده است: بستن جاده براي گودبرداري و ايجاد زيرگذر كه براي جاده ترانزيت مقدور نيست، احتمال خطر سرقت يا آزار و اذيت و ... ، احتمال ايجاد محل خواب براي بي خانمان ها! كنترل زيرگذر خيلي سخت است ولي پل روگذر هيچكدام از اين مشكلات را ندارد فقط مي ماند اينكه هزينه احداث چند پل را شهرداري بدهد كه هزينه كمي نيست و با بودجه اندك شهرداري ميانه در طول يك سال شايد يك پل هم نتوانيم احداث كنيم.
مجددا ً‌از زحمت شما براي تهيه اين گزارش تشكر مي كنم.


عابر : 1390/3/3 - 13:20:24
يه راه حل هم اينكه كه پله هاي پل هاي هوايي را برقي كنند.
علت كم استفاده بودن اين پله ها مسافت طولاني و وقت گير بودن طي مسافت ان است.
قابل ذكر است كه تصادف هاي خطرناكي در زير همين پل هاي هوايي حادث شده و خواهد شد.
ان شاا... مسئولين هر چه زودتر به فكر اين مشكلات باشن


مهندس : 1390/3/4 - 11:12:50
پول و اتبار پل یا زیرگذر مخصوص جاده بیمارستان خاتم الانبیا را که شهرداری وقت چپو کرد ! شورای شهر میانه هم که خوابیده است ای جوانان و متحصصین و مهندسان شهر بداد میانه برسید


همشهري : 1390/3/4 - 12:11:57
با سلام جناب آقاي نايبي
با پاك كردن صورت مسئله كه مسئله و مشكل حل نمي شود. به بريدگيهايي ايجاد شده در گذشته در اين خيابان توجه نماييد كداميك بر اساس اصول دقيق مهندسي و ترافيك طراحي و ايجاد شده بود؟
وقتي كار را بصورت سرسري و بدون مطالعه و توسط افراد ناكارآمد انجام گيرد بهتر از اين نمي شود.
نظر جنابعالي و همشهريان عزيز را به نحوه طراحي U turn (دور برگردان U شكل) كه در ديگر شهرها به خصوص تهران ايجاد شده جلب مينمايم.


محمدصادق نائبی(msnaebi )1390/3/6 - 19:37:11
همشهری :
با سلام جناب آقاي نايبي
با پاك كردن صورت مسئله كه مسئله و مشكل حل نمي شود. به بريدگيهايي ايجاد شده در گذشته در اين خيابان توجه نماييد كداميك بر اساس اصول دقيق مهندسي و ترافيك طراحي و ايجاد شده بود؟
وقتي كار را بصورت سرسري و بدون مطالعه و توسط افراد ناكارآمد انجام گيرد بهتر از اين نمي شود.
نظر جنابعالي و همشهريان عزيز را به نحوه طراحي U turn (دور برگردان U شكل) كه در ديگر شهرها به خصوص تهران ايجاد شده جلب مينمايم.
.................................
محمدصادق نائبی: می دانید که ذاتاً چیزی به نام دوربرگردان یا یوترن (UTurn) ندارم و کاملاً طرح غیراستاندارد است چراکه در خطرناکترین و پرسرعت ترین لاین، یک دفعه با مانعی برخورد می کنی که یا باید به جدول و گارد بزنی یا خلاف هدف و جهت برگردی! این طرح برای بلوارها و اتوبانهای داخل شهر و در مناطق پرترافیک که سرعت اندکی دارند ممکن است جواب دهد اما برای بلوار اصلی میانه که تکه ای است از جاده بین المللی با این حجم بالای ترانزیت، آیا صحیح است؟ این نوع تقاطع های اشتباه باید حذف شوند. یک میدان برای ورودی ترک، یک میدان شهید فرقانی، یک میدان ارتش و یک پلیس راه کافیست. فاصله بین اینها باید بسته شود تا از تصادفات و ترافیک و اضطراب و دلهره نجات پیدا کنیم.
ضمناً دوربرگردان باید در بلوارهای پهن ایجاد شود و لااقل قطر هشت یا ده متر داشته باشند نه اینکه در یک قطر سه متری آنهم شیبدار بخواهیم در وسط جاده ترانزیت دور بزنیم.


استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است.
درج مطالب نویسندگان به منزله تأیید آن نیست. 0s