حساسیت به نمایندگان مجلس تا کی؟؟؟ - مجید سلیمانی فرد
منبع : مجید سلیمانی فرد

متن شماره 17: حساسیت به نمایندگان مجلس تا کی؟؟؟بازدید کننده : 759 نفر

حساسیت به نمایندگان مجلس تا کی؟؟؟

 

همیشه برایم جای سوال بوده که چرا مردم میانه تا این حد به نمایندگان خود حساس هستند و تا این حد از آنها انتظار دارند؟

همیشه در بین مردم طرفداری و حمایت از نمایندگان از موضوعات داغ و پرطرفدار بوده است. در همین سایت صدای میانه مطالبی که راجب هر یک از نمایندگان ما باشد از پرطرفدارترین و پرنظرترین مطالب سایت می شود.

البته به نظر من این حساسیت تا حدی می تواند مفید باشد چرا که گوشزدی است به مسئولان ما که مردم ما همیشه پیگیر حق و حقوق خود هستند.

ولی هدف من از این نوشتار اندک این است که ما چرا فقط نسبت به نمایندگان خود این حساسیت را داریم؟

چرا نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را  از سایر مسئولان کمتر انجام می دهیم؟!

چرا فقط می خواهیم نمایندگان این شهر جوابگو باشند؟

البته داخل پرانتز بگویم جدیداً شهرداری نیز به این نمایندگان پیوسته و مورد سوال و پرسش و انتقاد قرار می گیرد و این جای بسی خوشحالی دارد.

ولی آیا به راستی در مسایل شهری ما تا چه اندازه سراغ سایر مسئولان نظیر فرماندار و بخشدار و رئیس ادارات مختلف رفته ایم؟ یا فقط یقه نمایندگان شهر را گرفته ایم؟  اگر روستایی آسفالت نبود مقصر نمایندگان شهرند! اگر پل راه آهن امروز بعد از 10 سال وعده و وعید افتتاح می شود مقصر نمایندگان شهرند! اگر استادیوم 15000 نفری هنوز ساخته نشده، اگر بیکاری بیداد می کند و هزاران اگر دیگر مقصر نمایندگان شهرند! آیا به راستی مسئول همه این موارد نمایندگان مجلس هستند؟

حساسیت به نماینده در این شهر به حدی است که اگر از پیرزنی که داخل خانه نشسته و از مسایل شهرش آگاه نیست حداقل به اسم نمایندگان خود را می شناسد ولی اگر نظر سنجی کنیم اکثر مردم نام فرماندار و سایر مسئولان خود را ندانند.به راستی اگر ما نظر سنجی کنیم چند درصد از مردم ما نام 7 عضو شورای شهر خود را می دانند؟ من با اجازه شما در مقیاسی کوچک در حد 25 نفر از دوستان و آشنایان که اغلب دارای تحصیلات دانشگاهی نیز بودند این نظر سنجی را انجام دادم و فقط 3 نفر توانست اسم هفت عضو را بگوید. من نمی خواهم بگویم دانستن اسم اعضای شورای شهر خیلی مهم است ولی اگر من شورای شهر خود را نشناسم چگونه از او انتقاد خواهم کرد؟ جگونه از او حق وحقوق خود را مطالبه خواهم کرد؟

 

اگر این روحیه حمایت و طرفداری از نمایندگان از یک سو و مطالبه حق و حقوق  و روحیه انتقاد از سوی دیگر به سایربخشهای جامعه نیز سرایت کند باعث پیشرفت روز افزون شهر شده و هیچگاه هیچ مسئولی میانه را حاشیه امنی برای خود و یا محلی برای ارتقای خود نخواهد دانست و همیشه در سعی و تلاش خواهد بود که جوابگوی مردم میانه باشد.

 

البته موضوع دیگری هم که بوده همیشه میانه دارای یک فضای داغ انتخاباتی بوده و به جرئت می توان گفت در بین سایر  شهرها چنین فضایی وجود ندارد و مردم میانه در ایام انتخابات با شور و اشتیاق خاصی در حمایت از کاندیداها حاضر می شوند و در سخنرانیها و میتینگ های انتخاباتی حضور پیدا می کنند ولی ای کاش این رویه ادامه داشته باشد و ستادهای انتخاباتی تا 4 سال آینده تعطیل نباشند و همان جوانان با همان شور و اشتیاق در کنار مسئولان خود جهت عمران و آبادانی این شهر کوشا باشند و این میسر نیز به جز همت خود مردم که پیگیر حق و حقوق خودشان باشند.

 

 

به امید روزی که شاهد پیشرفت روز افزون شهرمان باشیم. 



شهاب نونهال(4334 )1390/3/4 - 23:56:56
من هم با شما موافقم آقای سلیمانی فرد مردم میانه حساسیت بالایی به مسائل مربوط به انتخابات دارند ولی بالعکس بعد از انتخاب شدن کاندیدای مورد نظرشان دیگر عملکرد وی را بررسی نمی کنند و تحقق وعده هایش را دنبال نمی کنند.
مورد دیگر هم اینکه در شهر ما بداخلاقی های مربوط به تبلیغات انتخاباتی زیاد به چشم می خورد و کاندیداها برای حذف رقیب به هر روشی که ممکن هست متوسل می شوند امیدوارم دیگر با تغییر اساسی که در انتخابات پیش رو اتفاق می افتد دیگر شاهد چنین بداخلاقی هایی نباشیم.
یک پیشنهاد دیگر هم به نمایندگان محترم دارم که امیدوارم صدای حقیر از طریق سایت به گوششان برسد حالا که چند ماهی به پایان کار مجلس هشتم باقی است در دیداری عمومی نسبت به عملکرد خود در طول نمایندگی به مردم گزارش دهند و جلسه پرسش و پاسخ برگزار شود تا برخی سئوالات که در اذهان عمومی هست پاسخ داده شود هر چند بعید می دانم که این درخواست من را اجابت کنند.


:: : 1390/3/5 - 01:26:53
همشهری بعضی از نمایندگان شهر مان کاری انجام می دهند همه را شوکه می کنند
. کوچک ترین کار خود را چند هزار برابر می کنندو همه حیران می مانند
. و سایر موارد که تمام مردم شهر درحد کثرت دیده اند
پس باید همه حساس باشند چون همشیه حرف از اینگونه موارد بسیار زیاد است طوری که نقل مجالس شده و 120 ساله هم حساس می شوند چه برسد به من و شما


سینا میانه(sinamiyaneh )1390/3/5 - 20:09:23
مجید جان
با سلام و احترام

جناب آقای سلیمانی فرد یک مسئله بسیار مهم وجود دارد این فقط شخصیت منحصربفرد جناب آقای مهندس سید حسین هاشمی می باشد که فضا نقد را برای تمام همشهریان عزیر میانه ای فراهم آورده است. همین دوره اخیر را بررسی نمائیم متوجه خواهیم شد سایر نمایندگان اصلا اجازه بررسی عملکردشان را نمی دهند. در یک از این موارد ما شاهد هستیم دیگر نماینده فعلی میانه نوسیسنده را با القابی نظیر مزدور و ... یاد می نماید. قسمت عمده ای از فضای نقد بر می گردد به طرف صحبت که خوشبختانه نماینده مردم میانه جناب آقای هاشمی آن را به نحو احسن مدیریت نموده و تا حد امکان جوابگو هستند.
2-در مورد "ولی هدف من از این نوشتار اندک این است که ما چرا فقط نسبت به نمایندگان خود این حساسیت را داریم؟"
در این مورد اگر اجازه بدهید بیشتر صحبت کنیم دامنه نیازهای شهر میانه بسیار گسترده تر از آن است که در داخل میانه بتوان آن را حل نمود. بلکه به همکاریهای فرا استانی و در مواردی به دلیل صنایع خاص میانه به ارتباطات بین المللی مورد نیاز می باشد اگر مطالب قبلی را تایید بفرمائید حوزه اختیارات نمایندگان دولت در این موارد بسیار کوچک می باشد . به دلیل فضای سنتی مجلس و نیز اختیارات نماینده مجلس این موارد بیشتر از این طریق دست یافتنی تر می باشد.
3- مجید سلیمانی فرد : "البته به نظر من این حساسیت تا حدی می تواند مفید باشد چرا که گوشزدی است به مسئولان ما که مردم ما همیشه پیگیر حق و حقوق خود هستند."
سینا میانه:
اگر موافق باشید دامنه این جمله را افزایش دهیم جامعه ای که ما امروز در آن بزرگ می شویم کشوری که با راحتی خیال و آرامش جان شب را صبح و صبح را شب می کنیم حاصل تلاش و فداکاری مردمان بسیاری در تاریخ این سرزمین می باشد اگر امروز ما حقوق آیندگان را پاس نداریم مطمئن باشید نسل آتی به این راحتی که ما در بسر می بریم نخواهد بود. پس اجازه بفرمائید باز هم حق و حقومان را نمایندگان پیگیری نمایند که مستقل ترین جایگاه درون حکومتی غیردولتی نظام می باشند.
4- مجید سلیمانی فرد: "ولی هدف من از این نوشتار اندک این است که ما چرا فقط نسبت به نمایندگان خود این حساسیت را داریم؟"
سینا میانه:
دیگران اینقدر به ما نزدیک نیستند نماینده یا گماشته دولتند آنهایی که چشم به این جایگاه مقدس نمایندگی مجلس دارند به چه دل بسته اند؟ این دولتیان بییشتر به سمت مرکز کار می کنند تا مراجعانشان که اگر اینطور نبود مدیر روابط عمومی شان این چنین تند منتقدانشان را طرد نمی کرد به جمله ایشان توجه نمائید:
"ما هیچ ترسی از کامنت های مراجعان نداریم" جمله قبلی جواب مدیر روابط عمومی بالاترین مقام ... است. ولی پاسخ نماینده مجلس میانه را شما تحقیق فرموده به ما بگوئید....
***************************
مجید سلیمانی فرد:
برادر ارجمندم سینا
مطالب شما را قبول دارم ولی باز قابل قبول نیست که همه خواسته ها و انتقادات و پیشنهادات فقط به سوی نمایندگان باشد. شاید بسیاری از مشکلات به دست مدیران شهری حل بشود و نباید ذهن نماینده درگیر همه مسایل باشد بلکه باید به مسایل کلان بپردازد.


شهاب نونهال(4334 )1390/3/5 - 23:54:29
یک نمونه از بداخلاقی های تبلیغات انتخاباتی در میانه همین کامنت سینا میانه است.
در مقاله آقای سلیمانی فرد در مورد یک اصل کلی در میانه صحبت شده و نام کسی ذکر نشده ولی شما آن را تفسیر به نفع می کنید و با چاپلوسی برای مهندس هاشمی سعی می کنید دیگر نماینده شهر مهندس حاجی اصغری را تخریب کنید.
حالا که خودتان نام مهندس هاشمی را بردید من هم این مطلب را عرض می کنم که چرا این مهندس شما بعد از 20 سال نمایندگی حاضر نیست در مورد عملکرد 20 ساله اش به مردم گزارش دهد و جلسه پرسش و پاسخ برگزار شود.
شما گفتید مهندس هاشمی فضای نقد را برای همشهریان میانه هموار کرده است!!!!!!!!!!!!
کدام فضای نقد؟تاکنون من که نقدی از طرف روزنامه های محلی و سایت هایی چون صدای میانه برعلیه ایشان ندیدم مگر چند کامنت اعضا که آن هم با روشهای مختلف و ترفندهای رسانه ای سرکوب شد..!!!!!
کاش نام کسی را در جهت تخریب یا تمجید نمی بردید تا من هم مجبور نشوم این مطالب را بنویسم ولی در گفته های خود مراقب باشید که مبالغه نکنید و حقایق را آنطور که هست قبول بکنید.


سینا میانه(sinamiyaneh )1390/3/6 - 07:38:46
مجید سلیمانی فرد:
برادر ارجمندم سینا
مطالب شما را قبول دارم ولی باز قابل قبول نیست که همه خواسته ها و انتقادات و پیشنهادات فقط به سوی نمایندگان باشد. شاید بسیاری از مشکلات به دست مدیران شهری حل بشود و نباید ذهن نماینده درگیر همه مسایل باشد بلکه باید به مسایل کلان بپردازد.
_____________
سینا میانه
دوست خوب کمی اختلاف نظر هم خوب است.
خیلی ساده به موضوع نگاه نمائیم آیا مسئولین از جنس مردم هستند؟؟؟ غیر از نمایندگان مجلس سایرین نیز از جنس مردم هستند.
به نظر جنابعالی اگر مقرر بود هشت سال دفاع مقدس با نظر این مقامات دولتی اداره می شد آیا کشوری باقی بود؟
اگر همین مردم با لباس بسیج در جنگ شرکت نمی نمودند آیا وضعیت جنگ به همین صورت به پایان می رسید.
آقای مجید سلیمانی فرد ضمن قبول اینکه تمام مقامات باید پاسخگو باشند مجلس در راس امور است و مردم بایستی از بالا مشکلات خود را به دولت منتقل نمایند. شایسته نمی باشد مردم بزرگوار ایران خدمت دولت حاضر شوند. این وظیفه نماینده دولت می باشد که خانه به خانه مشکلات مردم را پیدا نموده حل نماید. اینکه این ... کوتاهی می کنند از مردم نباید خرده بگیریم.


سینا میانه(sinamiyaneh )1390/3/6 - 08:02:38
شهاب(4334 ) 1390/3/5 - 23:54:29
یک نمونه از بداخلاقی های تبلیغات انتخاباتی در میانه همین کامنت سینا میانه است.
______________________
سینا میانه:
شهاب جان سلام صبح بخیر اگر به قول خودتان تعریف می کنم کجای تعریف بد اخلاقی انتخاباتی است حضرتعالی هم هر چقدر می خواهید تعریف کنید اگر ما اعتراض نمودیم شما بیا وسط داد بزن
_____________________________

شهاب(4334 ) 1390/3/5 - 23:54:29

در مقاله آقای سلیمانی فرد در مورد یک اصل کلی در میانه صحبت شده و نام کسی ذکر نشده ولی شما آن را تفسیر به نفع می کنید و با چاپلوسی برای مهندس هاشمی سعی می کنید دیگر نماینده شهر مهندس .......را تخریب کنید.
______________________
سینا میانه
شهاب جان اینکه نماینده ای حاضر است رو در رو با مردم حوزه خود صحبت نماید مشکلی وجود دارد؟
شما هم هر چه می توانید خصوصیات مثبت نماینده خود را تبلیغ نمائید. فقط مسئله کوچکی وجود دارد همه مطالب را از دیدگاه انتخابات نگاه نکنید الان سال چهارم نمایندگی مجلس است

_______________________________
شهاب(4334 ) 1390/3/5 - 23:54:29
حالا که خودتان نام مهندس هاشمی را بردید من هم این مطلب را عرض می کنم که چرا این مهندس شما بعد از 20 سال نمایندگی حاضر نیست در مورد عملکرد 20 ساله اش به مردم گزارش دهد و جلسه پرسش و پاسخ برگزار شود.
_____________________
سینا میانه:
شهاب جان خدمت جنابعالی عرض می کنم این مهندس مال من نیست متعلق به شما و تمام مردم میانه است. به راحتی می توانید به ایشان یا سایر نمایندگان مجلس مراجعه نموده و مسائل را مطرح نمائید.
__________________________________
شهاب(4334 ) 1390/3/5 - 23:54:29
شما گفتید مهندس هاشمی فضای نقد را برای همشهریان میانه هموار کرده است!!!!!!!!!!!!
کدام فضای نقد؟تاکنون من که نقدی از طرف روزنامه های محلی و سایت هایی چون صدای میانه برعلیه ایشان ندیدم مگر چند کامنت اعضا که آن هم با روشهای مختلف و ترفندهای رسانه ای سرکوب شد..!!!!!
______________________
شهاب جان هر چه دلتان می خواهد می نویسید هر سوالی به نظرتان می رسد مطرح می کنید هر تهمتی دلمان می خواهد روانه شان می کنیم این به نظرتان فضای نقد و تخریب نیست؟ چرا چشمان را بسته ایم
کدام ترفند رسانه ای؟؟ سایت در اختیار شماست
_______________________________
شهاب(4334 ) 1390/3/5 - 23:54:29
کاش نام کسی را در جهت تخریب یا تمجید نمی بردید تا من هم مجبور نشوم این مطالب را بنویسم ولی در گفته های خود مراقب باشید که مبالغه نکنید و حقایق را آنطور که هست قبول بکنید.
سینا میانه:
حقایق همیشه خود را تحمیل می نمایند نیازی به پذیرش من و شما نیست. مراقب باشیم به جای اظهار نظر ابلاغ نکنیم و آز آقای سلیمانی فرد هم عذرخواهی نمائیم و بگوییم ما هم با شما موافق هستیم ولی با کمی تغییر : چرا دیگر مسئولان مشکلات مردم را پیگیری نمی نمایند؟ چرا به به حضور ملت نمی رسند؟ چرا منتظر هستند ما خدمتشان برسیم. صندلی خدمت به زودی زود به کسی دیگری می رسد عجله فرمائید


شهاب نونهال(4334 )1390/3/6 - 22:49:38
سینا میانه:
حقایق همیشه خود را تحمیل می نمایند نیازی به پذیرش من و شما نیست. مراقب باشیم به جای اظهار نظر ابلاغ نکنیم و آز آقای سلیمانی فرد هم عذرخواهی نمائیم و بگوییم ما هم با شما موافق هستیم ولی با کمی تغییر : چرا دیگر مسئولان مشکلات مردم را پیگیری نمی نمایند؟ چرا به به حضور ملت نمی رسند؟ چرا منتظر هستند ما خدمتشان برسیم. صندلی خدمت به زودی زود به کسی دیگری می رسد عجله فرمائید
.....................................................................

سلام خدمت آقا سینای عزیز
هر چند دوست ندارم مسئله رو کش بدم ولی برای این که صحبت های شما بی پاسخ نماند عرض می کنم تعریف کردن از یک فرد که دوستش داریم بداخلاقی نیست اما با کنایه سخن گفتن نسبت به دیگران نوعی تخریب و بد اخلاقی است شما گفتید که( سینا میانه:سایر نمایندگان اصلا اجازه بررسی عملکردشان را نمی دهند. در یک از این موارد ما شاهد هستیم دیگر نماینده فعلی میانه نوسیسنده را با القابی نظیر مزدور و ... یاد می نماید.)این جمله شما نوعی تخریب نسبت به دیگر نماینده شهر نیست؟
در پایان هم از شما که مدافع و حامی مهندس هاشمی هستید سئوال می کنم آیا ایشان حاضر هستند بعد از 20 سال نمایندگی مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه که خداحافظی هم کرده اند و دیگر قصد حضور در انتخابات مجلس از حوزه میانه را ندارند دیداری عمومی با مردم داشته باشند و در یک جلسه پرسش و پاسخ به سئوالات مردم نسبت به عملکرد خود پاسخ دهند؟
البته این خواست بسیاری از جوانان میانه ای است که بارها در سایت ها و مجالس عمومی مطرح کرده اند ولی تا کنون پاسخ مثبتی از این نماینده انتقاد پذیر و به اصطلاح مردمی شما دریافت نکرده اند.
من در ضمن اختلاف نظری با آقای سلیمانی فرد ندارم و صحبت های ایشات را تکمیل کردم و دلیلی برای عذرخواهی من از ایشان نیست ایشان از دوستان من در فضای سایبری هستند و من در انتخابات مدیریت سایت هم حمایت خود را از ایشان اعلام کرده ام.
اما در مورد دیگر مسئولان هم باید بگویم که در این 6 سال چه مسئولان دولتی در سطح کشوری و چه مسئولان شهرمان تلاشها و خدمات محسوس تری نسبت به سالهای قبل داشته اند و مردم خود این مسئله را شاهد هستند مسئولان همیشه مشکلات را پیگیری کرده اند و در این چند سال این پیگیری ها محسوس تر بوده است.


علیرضا قریشی(alireza )1390/3/6 - 23:44:41
شهاب :
آیا ایشان (مهندس هاشمی) حاضر هستند بعد از 20 سال نمایندگی مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه که خداحافظی هم کرده اند و دیگر قصد حضور در انتخابات مجلس از حوزه میانه را ندارند دیداری عمومی با مردم داشته باشند و در یک جلسه پرسش و پاسخ به سئوالات مردم نسبت به عملکرد خود پاسخ دهند؟
...........................
قریشی : آقا شهاب آدم وقتی با شما یا دوستانتان مانند چهره و خانم زندی صحبت می کند نگران است که برنگردید چیزی بگید با اینهمه من پاسختان را می دهم هرچند خود را به خواب خواهید زد. قصد من هم بیدار کردن شما نیست بلکه جمع کردن چنین تخریبهایی است:
آقای هاشمی پنج دوره در انتخابات شرکت کردند.
در هر دوره حداقل یک هفته تبلیغات کردند.
در دوره تبلیغات روزانه حداقل 3 بار دیدار و صحبت عمومی داشتند که از عملکرد خود دفاع کردند یعنی در طول یک هفته حداقل 21 بار صحبت عمومی داشتند که بیشترشان هم در مساجد بود.
اگر 21 را ضربدر 5 دوره بکنیم بیش از 100 بار میشود.
آیا کافیست یا بقیه دیدارهای عمومی و خصوصی را هم اضافه کنم که بالای 1000 تا میشه.


شهاب نونهال(4334 )1390/3/7 - 00:05:01
قریشی : آقا شهاب آدم وقتی با شما یا دوستانتان مانند چهره و خانم زندی صحبت می کند نگران است که برنگردید چیزی بگید با اینهمه من پاسختان را می دهم هرچند خود را به خواب خواهید زد. قصد من هم بیدار کردن شما نیست بلکه جمع کردن چنین تخریبهایی است:
آقای هاشمی پنج دوره در انتخابات شرکت کردند.
در هر دوره حداقل یک هفته تبلیغات کردند.
در دوره تبلیغات روزانه حداقل 3 بار دیدار و صحبت عمومی داشتند که از عملکرد خود دفاع کردند یعنی در طول یک هفته حداقل 21 بار صحبت عمومی داشتند که بیشترشان هم در مساجد بود.
اگر 21 را ضربدر 5 دوره بکنیم بیش از 100 بار میشود.
آیا کافیست یا بقیه دیدارهای عمومی و خصوصی را هم اضافه کنم که بالای 1000 تا میشه.
...........................................................................
با سلام خدمت شما
اولا من نه کاری با مهدی چهره دارم و نه آشنایی با خانم زندی و نسبت به رفتار هر دوی آنها در همین سایت شدیدا انتقاد کرده ام.در ضمن هر فرد پاسخگوی رفتار خودش است نه دیگران!
آقای قریشی من نه در این سایت و نه در سایت های دیگر هرگز به هیچ کسی بی احترامی نکرده ام که شما دومی باشید حتی در سایت میانالی در یک پیام خصوصی شدیدا به من فحاشی شد ولی خدا می داند که من پاسخش را طوری دادم که آن فرد از پاسخ مودبانه من شرمنده شد و از من عذرخواهی کرد! البته من نمی خواهم خودم رو تعریف بکنم چون من در سایت میانالی فعال تر هستم شما می توانید نظر اعضای سایت میانالی را نسبت به من جویا شوید تا بدانید من اهل توهین به کسی نبوده ونیستم!
اما در مورد دیدارهای عمومی در ایام انتخابات هم باید بگویم که این دیدارها و صحبت ها در زمان تبلیغات طبیعی است و همه کاندیداها چنین دیدارهایی را برگزار می کردند اما منظور من این گونه دیدارها و سخنرانی یکطرفه نیست!
منظور من جلسه پرسش و پاسخ در مورد عملکرد 20 ساله با حضور مردم و منتقدانش هست تا به سئوالات مطرح شده پاسخ دهند این انتظار زیادی از یک نماینده است؟




استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است.
درج مطالب نویسندگان به منزله تأیید آن نیست. 1s