خط کشی معابر درمیانه - بهروز اسدی
منبع : اسدی

متن شماره 4: خط کشی معابر درمیانهبازدید کننده : 1006 نفر

صفحات روزنامه همشهری 23مهرماه را ورق میزدم مطلب جالبی در مورد خط کشی  خیابان نظرم را جلب کرد بخاطر اینکه این روزها در معابرشهرمان شاهد خط کشی هستیم گمان میکنم بازگویی برخی از مطالب آن سخن خالی از لطف نباشد.  خبر در مورد عمر خط کشی ها در معابر شهر مشهد بود کارشناسان سازمان حمل ونقل وترافیک مشهد ومشاوران فنی به بحث در خصوص انواع رنگ ونوع مناسب آن برای خط کشی معابر همچنین روشهای نگهداری از آن پرداختند.تباشیری کارشناس وتولید کننده رنگهای صنعتی در خصوص انواع رنگهای ترافیکی می گوید :رنگهای ترافیکی به صورت کلی به 2دسته سرد وگرم تقصیم می شوند . درایران عمر متوسط رنگهای سرد بین 6 تا9 ماه وعمرمتوسط رنگهای گرم بین یکسال ونیم تا 3 سال است که با افزایش کیفیت آسفالت تا 50 درصد قابل افزایش است. وی ایران را بعنوان یکی ازبزرگترین مراکز ساخت مواد اولیه رنگهای  ترافیکی در جهان واستانداردهای تولیدی و اجرایی رنگ درایران راقابل رقابت بااستانداردهای روز اروپا دانست  .(نقل از روزنامه همشهری)

و حالا چند سئوال از مسئولان شهر

مسئول خط کشی معابر در میانه کدام سازمان یا اداره میباشد ؟

برای خط کشی از چه نوع رنگی وساخت کدام کشوری استفاده میکند که حتی دو هفته هم دوام نمی آرود وماشین خط کشی به انتهای خیابان نرسیده رنگ اول خیابان محو میشود؟

پول این خط کشیها اگر از بیت المال است چرا اینگونه هدر میشود اگر از جیب خودشان است لطف کنند راه مردم را بند نیاورند چون این خط کشی جزاتلاف وقت مردم وراه بندان فایده دیگری ندارد .

مطلب آخر آنکه اگر در اینجا شخص یا اشخاصی به وظیفه خود عمل نمیکنند وظیفه چه کسی است جلوی اتلاف اموال عمومی را بگیرد؟ چه کسی ازحق مردم باید دفاع کند؟

 



م ق : 1388/7/28 - 13:19:43
تقسیم نه تقصیم آقای اسدی


علی اکبر ص : 1389/5/27 - 17:14:34
جناب اقای اسدی زیاد تنگ نظر نباش پولی که جهت خط کشی صرف می شود همه آن به جیب پیمانکار نمی رود خود رنگ از 20 نوع مواد تشکیل می شود پس در 20 تولیدی انسانهای هستند که کار میکنند راننده ای که رنگ را به شهر شما می آورد مشغول کار می شود کارگرانی که در شهر شما خط کشی انجام میدهند مشغول کار می شوند.
رنگهای سرد که در بالا اشاره نموده اید در آسفالت نو حدود 6 الی 9 ماه دوام دارند که در بعضی از خیابانهای که آسفالت کهنه ای دارند زود از بین می رود. و قیمت هر متر خط کشی انها حدودا 5000 ریال می باشد. و رنگ گرمهای که به آنها اشاره نموده اید 5/1 تا 3 سال دوام دارند و قیمت هر متر طول آنها حدودا 35000ریال می باشد . که 5 برابر قیمت رنگهای سرد می باشد. دوام خط کشیها هم در اکثر شهر ها همان 6 ماه می باشد . در خود تهران در سال 2 بار خط کشی سرد انجام می دهند. چون هم بصرفه است و هم اشتغالزایی دارد و هم در بهبود امور مرور خیلی موثر است. شما با این نامه تندتان احساسی عمل نموده اید و خواسته اید خود را کمی معروف و دلسوز شهر کنید. در شهر شما اگر زیاد هزینه خط کشی شود حدودا 30 میلیون تومان است. آیا فکر نمی کنید اگر همان سی میلیون تومان فقط از یک تصادف فوتی جلوگیری نماید کافی است. و بقول معروف می گویند پولی چیخیب.


استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است.
درج مطالب نویسندگان به منزله تأیید آن نیست. 0s