خیابان خیام غربی !!! - علی میانجی

متن شماره 97: خیابان خیام غربی !!! بازدید کننده : 1486 نفر

بیش از دو ماه قبل بنر تبلیغاتی توجه مرا به خود جلب کرد (البته آدرس مندرج در ذیل آگهی) : معلم شمالی ، ابتدای خیابان خیام غربی !!!!!!!

بنده که 35 سال است در خیابان خیام شمالی زندگی می کنم، تاکنون چنین جسارتی از کسی ندیده بودم.

چون نه در نقشه و نه در جای دیگری چنین عنوان خیابانی در میانه وجود ندارد.

جالبتر اینکه بیش از دوماه است که بنر مذکور در ابتدای خیابان معلم شمالی نصب شده و در طول زمان این بنر ، بنرهای مختلف تبلیغاتی آمده و رفتند.

حال علت این دو امر چیست (آدرس مندرج و زمان طولانی ماندن بنر در خیابان)

 



رضا آقایاری : 1389/10/1 - 13:52:43
دوست عزیز جناب آقای میانجی

بنده هیچگاه در طول مدت عمر خود و در هیچ نقشه، کتاب و حتی اطلس هیچ دو مسیر عمود برهمی را ندیده ام که هر دو اسم شمال را با خود به یدک بکشند. واقعیت امر بایستی یکی از دو خیابان را در راستای شمال به جنوب و دیگری را شرق به غرب قبول کرد. خودتان قضاوت کنید دو خیابان عمود بر هم در یک نقطه هر دو تابلوی شمال!

من این بنر را برای اولین بار در کامنت شما دیدم اما جسارت خواندن اقدام نگارنده آن کمی دور از انصاف است


حسن گل محمدی : 1389/10/1 - 14:28:01
سلام جناب آقای علی میانجی
بنده از دقت نظر و توجه و حساسیت شما به عناوین و آدرس های مکانی شهرمان نهایت تشکر و سپاسگزاری را دارم.
تایید می کنم که روی حقیقت پافشاری کردن و برخلاف اصطلاحات و عقاید خلاف واقع _ اما به غلط مرسوم - (البته با عرض معذرت از عموم همشهریانی که این قسمت از خیابان خیام را به نام خیام شمالی می نامند؛ قصدم از واژه "غلط" توهین به کسی نیست عبارت معادلی پیدا نکردم) در جامعه رای و نظر داشتن جرات و جسارت می خواهد و بنده این جسارت را کردم و نام خیابان خیام غربی را که در اصطلاح عموم به اشتباه خیام شمالی خوانده می شود به این صورت که شما بدان معترضید در تابلوی تبلیغاتی آتلیه خود درج کردم.
اگر خیابان خیام به دو قسمت شمالی و جنوبی منقسم است پس علی ااصول خیابان معلم شمالی که درست عمود بر این خیابان است اسماً باید به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم و نامیده شود؛ که خب همه میدانیم به لحاظ جغرافیایی اطلاق جهت شرقی غربی به قطعتین خیابان معلم دور از منطق است پس بنده در این مجال هم به جرات از اقدام خود دفاع می کنم و امیدوارم مردم عزیز نیز در اصلاح اغلاط مرسوم تاریخی خود را مقید و ملزم بدانند.
و ضمناً بنده هم که از ابواب جمعی ارگان صادر کننده مجوز نصب اقلام تبلیغاتی در شهر هستم مثل همه شهروندان محترم درخواست کتبی داده مراحل اداری را طی کرده مبلغ عوارض مربوطه را پرداخت نموده و مجوز لازم را دریافت و سپس اقدام به نصب بنر نموده ام و در تاریخ 7 دی ماه هم مهلت مجوز بنده به اتمام می رسد و قطعا آنراجمع آوری خواهم کرد تا دل شما شاد گردد.
با احترام به نظر همه همشهریان
حسن گل محمدی مدیر استودیو فیلم وعکس نیلپر


لطفا در امکانات سایت امکان حذف عضویت را هم بگنجانید(maiana )1389/10/1 - 14:38:25
ببخشید یادم رفت بگم شماره موبایل روی بنر اشتباه است
درستش 9317 - 0914423 است که متاسفانه چاپ کننده بنر اشتباه زده و بنده هم متوجه نبوده ام. ممنون که باعث شدین به این نکته هم پی ببرم


اسماعیل : 1389/10/1 - 14:48:42
بیریده تاپیلیب دوزون یازاندا سؤز ائلیرلر!!
آقای میانجی سیز 35 ایل خیام شمالیده!! یاشایارکن بونا فیکر ائله میبسیز ایکی خیابان کی بیربیرینه عموددیرلار (زاویه 90 درجه)نئجه ایکیسیده شمالی اولا بیلرلر!!!

شهردارینین بو گولونج سهولرینی باشقا یئرلرده ده گؤره بیله ریک! سانکی میانین باتی (غرب) و دوغو (شرق)سو یوخودور! و میانانین جغرافیاسیندا یالنیز قوزی و گونئی وار!!
مثلا خیابان امام خمینی شمالی و جنوبی!!! بو خیاباندا معلم شمالیه عموددیر!!!


طاهر نائبی(mayana )1389/10/1 - 16:43:14
اگر به نقشه شهر میانه دقت کنید خیابانهای خیام و معلم هیچکدام نمی توانند ادعا کنند که شمالی ـ جنوبی یا غربی ـ شرقی هستند بلکه هردو با زاویه 45 درجه نسبت به مختصات اصلی قرار دارند. در اینصورت مبنا را موقعیت داخلی شهر قرار می دهند. همه می دانیم که شمال و جنوب میانه کدام طرف است و می توان خیام را شمالی ـ جنوبی و معلم را غربی ـ شرقی نامید.
به عنوان مرضی الطرفین می توان پیشنهاد! داد تا ده سال خیام اسمش شمالی ـ جنوبی باشه و ده سال هم معلم! تا کسی دلخور نشه.
به هرحال اینها غلط های رایج در شهر ما هستند . بهتر است مسئولین شهر و مخصوصا ً آقای ((پناه بر خدا))،شهردار محترم نیز نسبت به این نام گذاری ها اقدام نماید ،چون نمود بدی دارد.


مختاری : 1389/10/2 - 04:51:05
من با نظر آقای نائبی موافقم. یعنی می خواستم همان را بنویسم:
طاهر نائبی(mayana ) 1389/10/1 - 16:43:14
اگر به نقشه شهر میانه دقت کنید خیابانهای خیام و معلم هیچکدام نمی توانند ادعا کنند که شمالی ـ جنوبی یا غربی ـ شرقی هستند بلکه هردو با زاویه 45 درجه نسبت به مختصات اصلی قرار دارند. در اینصورت مبنا را موقعیت داخلی شهر قرار می دهند. همه می دانیم که شمال و جنوب میانه کدام طرف است و می توان خیام را شمالی ـ جنوبی و معلم را غربی ـ شرقی نامید.



علی میانجی : 1389/10/2 - 08:23:22
دوستان هدف بنده از درج این عکس و مطالب توهین یا جسارت بر کسی نبود. ، هانطوریکه آقای طاهر نائبی نیز فرمودند تحریف نامها ادامه دارد و این قضیه نیز یکی از این موارد است. آیا می توان نام کسی که در شناسنامه اش علی است به ادعای اینکه مثلا ایشان سنی هستند با نام دیگر صدا کرد؟
واضحتر عرض نمایم ، ملاک آدرس دهی، نقشه و شناسنامه محل است چه درست باشد چه غلط.
پس در قضیه آدرس دهی ، مسائل و قضایای هندسی و ریاضی و حتی سلایق شخصی نمی تواند ملاک باشد.
مثل اینکه چون اقیانوس آرام هر از چند گاهی طوفانی می شود ، پس نام آنرا باید تغییر داد.
البته لازم به عرض می باشد که هدف بنده تنها جلوگیری از بدعت می باشد نه چیز دیگر.
یا اسامی خیابانها باید عوض شوند یا بایستی جلوی این بدعتها از طرف مرجع این امور که شهرداری می باشد گرفته شود
چون دقیقا کمتر از 25 متر پائین تر از بنر ، تابلو خیابان خیام شمالی نصب شده است.


علی میانجی : 1389/10/2 - 11:33:34
در ضمن آقای گلمحمدی جنابعالی بعنوان کارمند شهرداری و به قول خودتان از ابواب جمعی ارگان صادر کننده مجوز نصب اقلام تبلیغاتی در شهر باید بیشتر دقت فرمائید.
از قدیم گفتند : هرکه بگندد نمکش می زنند ، وای به روزی که بگندد نمک!!!!!!


حسن گل محمدی : 1389/10/2 - 12:35:49
جناب میانجی ؛
بنده مثل همه اموری که تاکنون در دفاع از صحت آنها کوتاه نیامده ام ول اینکه به زیانم بوده باشد، در این مورد نیز با عرض معذرت حاضر نیستم دیدگاه شما را تایید کنم.
لقمان حکیم هم به فرزند خود گفته که اگر دین پدرت غیر توحیدی بود تو - باید احترام پدرت را نگه داری اما - نباید دین او را به صرف اینکه پدرت هست قبول کنی و از این حرفا...
در ثانی؛ هروقت دیدیم خورشید از سمت شهرچایی طلوع کرد و در کوههای بزگوش غروب کرد آن موقع فرمایش آقای طاهر نایبی را هم به دیده جان می پذیریم و تابلوهای شهرمان را هم تصحیح می کنیم.
درناق دیبه سالما آخیرین خوش گورمیرم


دیل آجی(dilaji )1389/10/2 - 16:42:14
خیال می کنید شمال سانفرانسیسکو نشستید که اینجوری جنگ قدرت می کنید بر سر اراضی؟ منم نقشه رو دیدم حرف طاهر درسته هیچکدوم شمال نیستید. ده سال شما بشید شمال ده سال اون یکی.


طاهر نائبی(mayana )1389/10/2 - 20:43:04
آقای گل محمدی با سلام
لزومی ندارد این همه ،تغییرا ت جغرافیایی برای قبول کردن حرف من رخ دهد، تا طلوع وغروب خورشید جایشان عوض شود ،شما می توانید تنها با رسم کردن یک محور مختصات ،انحراف زاویه ها را ببینید.


abbas : 1389/10/4 - 13:20:56
ولی فکر می کنم این وسط آتلیه نیل پر در این سایت به طور جهانی تبلیغ شد. خیلی خوب بود.


میرزایی : 1389/10/6 - 12:11:55
درناق دیبه سالما آخیرین خوش گورمیرم
----------------------------------------------
اینجاشو خوب اومدی آقای گل محمدی عزیز


علي ميانجي : 1389/10/6 - 18:30:59
آقاي گل محمدي بنده به خاطر تهديدي كه انجام داديد بيخيال موضوع شدم. از مديريت محترم سايت خواهشمند است اين مطلب را حذف نمايندما ديگه از اطلاع رساني بيخيال شديم.
.............................................
صدای میانه: اگر با عضویت وارد سایت شوید خودتان می توانید مطالبتان را مدیریت کنید و حتی حذف و ویرایش کنید.


حسن گل محمدی : 1389/10/7 - 11:34:56
بابا بی خیال آقای میانجی!!
عالم و آدم میدونن که من نه اهل زور و تهدیدم نه جیگرشو دارم . از همچین جنس آدمهایی هم نه تا حالا حمایت کردم نه تو صفشون رفتم . قربون شما همشهری آپ تودیت ام هم هستم .
ارادت تا بی نهایت


دوست : 1389/10/9 - 00:04:41
طاهر جان من آخر از اين سر به باد دادن تو ميترسم


دوست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ : 1389/10/9 - 13:02:56
نه ربطی وار پنگوئنه؟؟؟!!!!


همشهری : 1389/10/10 - 16:12:18
خب پس بگو دیگه ایشون خودشون از کارکنان شهرداری هستند که بنر تبلیغاتیشون چندین ماه مونده اونجا ....اگه کسی غیر از ایشون بودند که حتما شهرداری عوارض زیادی برای این امر میگرفتند بابا ای ول.کاش........


همشهری همشهری : 1389/10/11 - 08:06:18
پسر خوب!! ائله ایشون هم عوارض زیاد دادن !! بیجا یئره ایمانووی یاندیرما..


همشهری 2 : 1389/10/12 - 12:14:05
همه باید برابر قانون برابر باشند
اسم یه محل قدیمی رو نمیشه به این راحتی ها عوض کرد


میانالی : 1389/10/16 - 18:23:35
منم موافقم
شهرداری باید بیشتر دقت کند


احمد : 1389/10/21 - 21:36:49
خوشم اومد از بحثتون


استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است.
درج مطالب نویسندگان به منزله تأیید آن نیست. 2s